sunnuntai 7. toukokuuta 2017

Perehtyminen työssäoppimispaikkaan

1. Omistaja tai ylläpitäjä: Helsingin kaupunki/Tilakeskus
Toimiala: Tilojen vuokraus sekä kokousten, juhlien, kongressien ja konserttien järjstäminen ravintolatoimintoineen.
Perustamisvuosi: Finlandia-talo on rakennettu 1971, kongressisiipi 1975. 2006 kväällä astui voimaan yhtiöittäminen.

2. Filandia-talo toteuttaa "Uuden aallon kohtaamisia asiakkaan viestin vahvistamiseksi".

3. Koulutus ja työkokemus vaihtelevat pajon. Harvalla Finlandia-talon työyhteisön jäsenellä on suoraan työhön valmentava koulutus. Opittu tekemällä sitä työtä. Tärkeintä rohkeus ja ennakkoluulottomuus. Hyötyöä on asiakaspavelu- ja tietotkniikkataidoista. F-talo palkkaa "hyviä tyyppejä", jotka osaavat tulla toimeen muiden kanssa.

4. - Finlandia-talo noudattaa toiminnassaan EFQM Recognised for Excelent, ISO 9001 sekä ISO 14001 laadun- ja ympäristöhallintajärjetelmien luomia toimintaperiaatteita ja standardin asettamia vaatimuksia. Laadulla tarkoitetaan toimintojen, palvelujen ja tuotteiden kykyä täyttää asiakkaiden tarpeet ja odotukset. Asiaksstyytyvisyys on yrityksenlaadun kokonaisvaltainen mittari. Asiakas saa samaa laatua, oli asiakas kuka tahansa. Tavoitteena yksilöllinen, joustava, virheetön ja asiakkaan odotukset ylittävä palvelu.

- Intra sekä lukuisia eri ryhmille kohdennettuja sähköpostiryhmiä, joiden kautta ns. juoksevista asioista tiedotetaan. Yksikköpalaverissa eri toimintayksiköiden päälliköt tiedottavat johtoryhmässä keskustelluista asioista ja päätöksistä. Isoja linjoja käydään läpi neljännesvuosittain "F-studiossa". Toimitusjohtaja tiedottaa sähköpostitse kuulumisia karran kuussa. Tarvittaessa kokoonnutaan myös kuulemaan toimitusjohtajaa ja keskustelemaan vaikka Töölönlahden alueeseen liittyvistä uutisista, jos ne koetaan tärkeäksi toiminnan kannalta.

- Laaditaan perehdytysohjelma, jonka avulla kyseinen työntekijä tutustuu organisaation toimintaan ja eri yksiköiden sekä yhteistyökumppaneiden toimintaan.

- Vuosittain järjestettävät tuloskeskustelut auttavat kartoittamaan hyvinvointia. Työntekijöiden pyörittämä "Funlandia", jonka virkistävissä tapahtumissa pidetään yhdessä hauskaa noin 5-6kertaa vuodessa. Työterveyshuolto. Kulttuuri- ja liikuntasetelit työntekijöille.

- Yritystä yritetään saada nuorekkaammaksi, sillä monet ajatelevat Finlandia-talon jämähtäneen johonkin historiaan. Yrittään tuoda esille erilaisilla tiedotusvälineillä somessa, FB, Instagram yms.


1 kommentti:

  1. Kuulostaa mielenkiintoiselta. niin kuin sinun työtehtäväsi muutenkin. Iso talo tulee tutuksi :)

    VastaaPoista